Hoe kan je als eerste zoekresultaat verschijnen?
Wat is zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie, SEO, vormt een essentieel onderdeel van de marketingstrategie van een bedrijf. Deze techniek zorgt er namelijk voor dat je onderneming beter gevonden wordt in zoekmachines zoals Google of Bing. SEO brengt erg veel voordelen met zich mee. Eerst en vooral is uit onderzoek gebleken dat meer dan de helft van de online aankopen rechtstreeks uit de organische zoekresultaten voortkomen. Verder heeft zoekmachine optimalisatie ook een positieve invloed op de naamsbekendheid van je bedrijf. Ten slotte zorgt SEO ervoor dat je een praktisch en gebruiksvriendelijke website creëert. De structuur is meteen duidelijk en potentiële klanten zullen sneller tot een aankoop overgaan.
Onwise: een gespecialiseerd online marketing bureau
SEO is niet eenvoudig. Je moet op ontzettend veel zaken letten en de resultaten moeten voortdurend gemeten en geanalyseerd worden. Het is daarom een goed idee om zoekmachine optimalisatie aan een professioneel bedrijf, zoals Onwise, uit te besteden. Onwise is namelijk een ervaren online marketing bureau dat zich al jarenlang met SEO bezighoudt. Ze kennen alle tips & tricks en zorgen er dan ook voor dat jouw bedrijf in een mum van tijd bovenaan de zoekresultaten verschijnt.
Het verschil tussen SEO en SEA
SEO wordt vaak met SEA verward. Het grootste verschil tussen beide begrippen is dat zoekmachine optimalisatie om de organische resultaten draait, terwijl het bij SEA over de advertenties gaat. SEA staat voor Search Engine Advertising. Boven en onderaan de resultaten van Google verschijnen vaak dikgedrukte teksten. Dit zijn advertenties waar bedrijven voor betalen. Het grote voordeel van SEA is dat ze je veel relevante websitebezoekers opleveren. Je betaalt bij SEA echter vaak per klik, wat betekent dat de kosten soms hoog kunnen oplopen.
Welke werkwijze hanteert Onwise
Bij Onwise houden ze met vier elementen rekening tijdens de zoekmachine optimalisatie. Eerst en vooral beginnen de specialisten met het bedenken van een strategie. Je moet je namelijk op de juiste zoekwoorden richten om efficiënt te kunnen werken. Verder wordt de website ook grondig onder handen genomen. De site moet niet alleen gebruiksvriendelijk zijn, Google houdt ook rekening met de laadsnelheid en de plug-ins van de site. Bovendien moeten de teksten op de pagina’s van een uitstekende kwaliteit zijn. Ten slotte maakt men gebruik van linkbuilding. Op externe websites worden teksten met links naar de website van de klant geplaatst. Hoe meer goede en relevante links Google terugvindt, hoe hoger de website zal verschijnen.