Dit is waarom geen bedrijf meer zonder SEO en SEA kan
Als ondernemer heb je vast al eens gehoord van SEO en SEA, welke respectievelijk staan voor Search Engine Optimization en Search Engine Advertising. Waar SEO zich richt op het diverse technieken die ervoor zorgen dat je hoog in de organische zoekresultaten van o.a. Google komt te staan, is SEA gericht op een directe toppositie middels advertenties. Beiden hebben zo hun voor- en nadelen, maar als er iets zeker is, dan is het dat je eigenlijk niet zonder al deze tools kunt. Zeker als je afhankelijk bent van je website om nieuwe klanten te vinden, moet je ervoor zorgen dat deze website goed vindbaar is en slim in elkaar steekt.
Hoe zowel SEO als SEA je daarbij kunnen helpen lees je hier! Wil je daarna meteen een professional inschakelen die de fijne kneepjes van het vak weet? Bekijk dan de website van www.doublesmart.nl voor meer informatie.
Alles over SEO
Zoekmachine optimalisatie houdt in dat je je website zodanig optimaliseert dat deze goed vindbaar is in zoekmachines als Google. Je moet bijvoorbeeld sterke content creëren, liefst op basis van een zoekwoordenonderzoek. Je wilt immers weten wat het zoekvolume en de concurrentie op alle relevante termen is, en pas daarna content gaan creëren. Een zoekwoorden onderzoek maken is op zich niet heel moeilijk, maar je moet wel weten hoe je de uitkomst ervan het beste kunt interpreteren.
Onder SEO valt tevens linkbuilding. Je moet het zo zien dat hoe meer externe websites naar de jouwe verwijzen, hoe relevanter en populairder zoekmachines denken dat jouw content is. Door middel van linkbuilding kun je links vergaren van allerlei verschillende websites, waardoor de jouwe hoger in de zoekresultaten zal staan.
En zo zijn er nog veel meer technieken die je kunt toepassen om beter vindbaar te worden, welke allemaal onder SEO vallen. Experimenteer er zelf mee, of schakel een expert van Doublesmart in om jou daarbij te helpen.
Alles over SEA
Heb jij niet het geduld om jouw vindbaarheid langzaam te zien verbeteren? Dan is het ook een optie om te adverteren in Google. Met een advertentie sta je namelijk in één klap helemaal bovenaan, en dus trek je direct meer bezoekers.
Het instellen van een advertentie is echter moeilijker dan je denkt. Je moet met veel zaken rekening houden, en heel gericht de juiste doelgroep instellen. Doe je dit niet, dan is de kans klein dat je advertentie daadwerkelijk iets op gaat leveren. Je moet precies de juiste zoektermen kiezen (het liefst weer op basis van een zoekwoordenonderzoek), de doelgroep juist instellen, evt. A/B testen, en de advertenties constant monitoren om te zien welke aanpak het beste werkt. Dit is dan ook iets wat de meeste ondernemers het liefst uitbesteden, want het is een stuk ingewikkelder dan het lijkt om klanten aan te trekken middels advertenties.